Alpine na postolju i još korak bliže naslovu prvaka!
- Nicolas Lapierre, Stéphane Richelmi i Gustavo Menezes u utrci 6 sati Fujija osvojili su svoje šesto postolje zaredom u ovogodišnjoj sezoni!
- Posada Signatech-Alpine s brojem 36 mogla bi i u sljedećoj utrci u Šangaju (6. studenoga) osvojiti naslov prvaka u klasi LMP2 prvenstva utrka u izdržljivosti FIA WEC.
- Usprkos žestokoj borbi s konkurentima u kasnijoj fazi utrke, posada Baxi DC Racing Alpine s brojem 35 stigla je do cilja i osvojila deveto mjesto.
Nakon slobodnih treninga na kojima su se tražile najbolje postavke bolida Alpine A460 za stazu Fuji, Gustavo Menezes i Nicolas Lapierre iz momčadi Signatech-Alpine u bolidu s brojem 36 u kvalifikacijama su s dvije desetinke zaostatka osvojili drugo mjesto. David Cheng i Ho-Pin Tung s bolidom Baxi DC Racing Alpine broj 35 postigli su jedanaesto vrijeme.
Natjecatelje je u nedjelju ujutro dočekalo lijepo vrijeme, a utrka je započela u 11 sati po lokalnom vremenu i bila napeta od samog početka zahvaljujući neizvjesnim borbama. Ho-Pin Tung je u bolidu s brojem 35 bio žrtva nestrpljivog suparnika zbog kojeg se izvrtio i tako izgubio solidnu poziciju nakon odličnog starta.
Od tog je trenutka utrka za posadu Baxi DC Racing Alpine bila uništena. Ho-Pin je nakon dvostruke izmjene upravljač prepustio Paul-Loupu Chatinu. Francuz je po povratku u momčad pokazao solidnu vožnju, postigao dobra vremena i napredovao za pet mjesta!
Nicolas Lapierre se istovremeno borio s vodećima. Momčad je željela utrku završiti s jednim zaustavljanjem manje pa su u početnoj fazi, kad je nakon prve izmjene Stéphane Richelmi preuzeo upravljač od Lapierrea, odabrali drukčiju strategiju. Taj je pristup posadi s brojem 36 omogućio ostanak u borbi za pobjedu te je nakratko čak preuzela vodstvo tijekom zaustavljanja suparnika u boksu.
Zatim je nakon dvostruke izmjene za upravljač sjeo Gustavo Menezes. On je baš poput svojih kolega svom snagom branio poziciju i gledateljima ponudio neke od najspektakularnijih manevara tog dana! Na kraju duge startne ravnine staze Fuji, pod pritiskom bolida Manor s brojem 44 kočio je što je kasnije mogao, ali je morao preširoko proći kroz zavoj pa se na stazu vratio preko rubnika!
Nicolas Lapierre do cilja je ostao u vodećoj trojci spreman iskoristiti svaku priliku koju bi mu mogle dati posade bolida G-Drive s brojem 26 ili RGR s brojem 43. Treće mjesto u klasi LMP2 na završetku utrke bio je odlično ostvarenje momčadi Signatech-Apline koja je tako u ukupnom poretku izgubila samo tri boda prednosti nad najvećim suparnikom za naslov prvaka.
Posada Baxi DC Racing Alpine s brojem 35 zahvaljujući jako dobrim vremenima u završnom dijelu utrke ostvarila je deveto mjesto. Nakon izmjene Davida Chenga u zadnjih nekoliko krugova bolid je preuzeo Ho-Pin Tung i bio je brži čak i od vodećih posada koje su se još uvijek borile za pobjedu!
Momčad Signatech-Alpine u ukupnom poretku i dalje vodi sa 171 bodom i velikom prednošću od 35 bodova pred drugoplasiranom momčadi. Posada Baxi DC Racing Alpine ima 24 boda i drži deveto mjesto.
Sljedeća utrka prvenstva u utrkama izdržljivosti FIA WEC održat će se 6. studenoga u Šangaju.
Bernard Ollivier, zamjenik glavnog direktora Alpine:
Na ovome smo putovanju imali zadovoljstvo susresti se s brojnim kolekcionarima automobila koji su me se dojmili kao veliki obožavatelji marke Alpine. Jean Rédélé svoje automobile nikad nije prodavao u Japanu, ali tamo ih je sada već više od šesto. Među njima su i posebni modeli poput M63 i A441! Zato nas je posebno usrećilo što će naš serijski model, koji će biti predstavljen početkom 2017., biti dostupan i u Japanu. Što se tiče utrke, mora se priznati da ovaj tjedan nismo bili u najboljoj formi. Na svakoj stazi treba početi od nule. Odlučili smo se za obrambenu strategiju koja se isplatila jer smo utrku odvozili s jednim zaustavljanjem manje. Još uvijek držimo savršeno mjesto u ukupnom poretku i nadamo se da ćemo naslov prvaka osigurati već u sljedećoj utrci, u Šangaju.
Philippe Sinault, šef momčadi Signatech-Alpine:
Ovog smo vikenda bili malo sporiji od glavnih suparnika, ali uspjeli smo postići glavni cilj. Prilagođavanje postavki oduzelo nam je više vremena nego što je uobičajeno i sve do kvalifikacija nismo sve sredili. Znali smo da ćemo morati odabrati drugu strategiju za utrku kako bismo mogli doći u priliku za osvajanje mjesta na postolju. Budući da smo se odlučili za jedno zaustavljanje manje, vozači su morali jako paziti na potrošnju goriva i trošenje guma. Činjenica da u šesterosatnoj utrci nije bilo nijednog izlaska sigurnosnog automobila nije nam to olakšala. Četrdeset minuta prije završetka utrke bili smo u vodećoj trojci, a Nicolasa Lapierrea, koji najbolje štedi gorivo, zamolili smo da bolid doveze do kraja. Zadovoljan sam adom svih šestorice vozača, a posebno Paul-Loupa Chatina, povratnika u momčad za kojeg se čini da je nikad nije ni napustio. Zbog brojnih novih vozača bolida jednosjeda koji se krajem sezone iskušavaju u klasi LMP2 natjecateljski duh jači je no ikad, što vozačima s dugim stažem dodatno otežava rad. Ponekad u sezoni treba priznati da si naišao na ravnopravnog suparnika i ciljati na što više bodova. A upravo smo to učinili i ovdje.
BAXI DC RACING ALPINE – ALPINE A460 br. 35
Ho-Pin Tung:
Startao sam dobro i odmah se pomaknuo za dva mjesta. Zatim me u drugom krugu udario Manor te se moj bolid izvrtio i završio sam na zadnjem mjestu. Ipak, bolid je bio dobar i uskoro sam se opet našao na svojem mjestu. U drugoj sam izmjeni imao poteškoća s trošenjem guma. Mogli smo ostvariti i bolji plasman. Vjerujem da bismo se u Šangaju mogli jako dobro plasirati uspijemo li ispuniti sav svoj potencijal.
Paul-Loup Chatin:
Bio sam jako sretan što ponovno vozim za Alpine. Budući da već otprije znam kako momčad funkcionira i poznajem njihove metode, moj je povratak bio jednostavan. Stoga sam se mogao usredotočiti na prilagodbu bolidu i gumama. Zadovoljan sam sa svojim prvim vikendom utrkivanja uz Davida i Ho-Pina. Dobro smo se sporazumijevali i zajedno napredovali. Moj je cilj u utrci bio pronaći pravi ritam i izbjeći pogreške. Smatram da sam svoje dvije izmjene odvozio solidno. Oprezno sam se odnosio prema gumama i nisam ih toliko trošio kao moj momčadski kolega.
David Cheng:
Iako naš konačni rezultat nije ispunio očekivanja, mislim da smo dobro odvozili utrku i da smo bili konkurentni. Ovaj je vikend bilo nekoliko novih vodećih vozača pa je konkurencija bila jača nego u prethodnim utrkama. Nakon Ho-Pinove nesreće znali smo da izgubljeno vrijeme nećemo moći nadoknaditi. Nije lako, ali tako je to u svjetskom prvenstvu. Sad već nestrpljivo iščekujem utrku 6 sati Šangaja!
SIGNATECH-ALPINE – ALPINE A460 br. 36
Nicolas Lapierre:
Uvijek je dobar znak kad nisi zadovoljan s trećim mjestom! Po startu utrke borba sa suparnicima za naslov prvaka bila je izjednačena i napeta. Naš je zadatak bio dosta težak jer smo gume trošili malo više no naši suparnici. To je istaknula i naša strategija koja je predviđala jedno zaustavljanje manje. Nije bilo lako za upravljačem, ali to smo danas morali obaviti kako bismo osvojili što više bodova. Ostvarili smo svoj cilj.
Stéphane Richelmi:
Možemo biti dosta zadovoljni, posebno jer pobjeda momčadi G-Drive znači da je broj bodova koje je osvojila momčad RGR manji! Nikad još nisam vozio na toj stazi, ali nije bilo posebno teško jer smo dosta toga obavili na simulatoru. Utrku je u velikoj mjeri odlučilo učinkovito trošenje guma. Moja druga izmjena bila je teška jer sam zbog jednog od bolida klase GT bio prisiljen napustiti idealnu liniju. Pritom su se gume pokupile prljavštinu i otad nisam mogao vratiti ravnotežu.
Gustavo Menezes:
Treće mjesto… moglo je biti bolje, ali s druge strane moglo je biti i puno gore! Vikend je bio naporan jer smo tijekom slobodnih treninga malo zaostajali po brzini. Uz velike napore uspjeli smo postupno poboljšati performanse. Uzmemo li to u obzir, drugo mjesto u kvalifikacijama i treće mjesto u utrci odlični su rezultati. Sad moramo zadržati zalet kako bismo već u Šangaju osvojili naslov prvaka. Usto sam jako ponosan što su me organizatori prvenstva odabrali za sudjelovanje u testnim vožnjama pridošlica u klasi LMP1H nakon utrke u Bahreinu. Za tu je priliku zaslužan i Alpine!
Rezultat utrke 6 sati Fujija (LMP 2)
1. G-DRIVE RACING, BR. 26 | 223 KRUGOVA, 6 H 00 M 54,127 S |
2. RGR SPORT BY MORAND, BR. 43 | + 1,398 S |
3. SIGNATECH-ALPINE, BR. 36 | + 27,623 S |
4. EXTREME SPEED MOTORSPORTS, BR. 30 | + 51,316 S |
5. EXTREME SPEED MOTORSPORTS, BR. 31 | – 1 KRUG |
6. STRAKKA RACING, BR. 42 | – 1 KRUG |
7. MANOR, BR. 44 | – 1 KRUG |
8. STRAKKA RACING, BR. 27 | – 1 KRUG |
9. BAXI DC RACING ALPINE, BR. 35 | – 2 KRUGA |
10. SMP RACING, BR. 37 | – 3 KRUGA |
Ukupan poredak momčadi u prvenstvu FIA LMP2 (bodovi)
1. SIGNATECH-ALPINE, BR. 36 | 171 |
2. RGR SPORT BY MORAND, BR. 43 | 136 |
3. G-DRIVE RACING, BR. 26 | 114 |
4. EXTREME SPEED MOTORSPORTS, BR. 31 | 94 |
5. STRAKKA RACING, BR. 42 | 66 |
6. SMP RACING, BR. 37 | 59 |
7. SMP RACING, BR. 27 | 50 |
8. EXTREME SPEED MOTORSPORTS, BR. 30 | 50 |
9. BAXI DC RACING ALPINE, BR. 35 | 30 |
10. MANOR, BR. 44 | 24 |
Ukupan poredak vozača u prvenstvu FIA LMP 2 (bodovi)
1. LAPIERRE, MENEZES, RICHELMI | 171 |
2. SENNA, ALBUQUERQUE, GONZALEZ | 133 |
3. RUSINOV | 112 |
4. CUMMING, DERANI, DALZIEL | 94 |
5. RAST | 86 |
6. STEVENS | 67 |
7. KANE | 66 |
8. LEVENTIS | 58 |
9. LADIGIN, ŠAJTAR, PETROV | 53 |
16. CHENG / TUNG | 28 |
18. PANCIATICI | 26 |
Raspored utrka u prvenstvu FIA WEC 2016.
25. – 26. OŽUJKA | SLUŽBENE POKUSNE VOŽNJE, PAUL RICARD, FRANCUSKA |
17. TRAVNJA | 6 SATI SILVERSTONEA, VELIKA BRITANIJA |
7. SVIBNJA | 6 SATI SPA-FRANCORCHAMPSA, BELGIJA |
18. – 19. LIPNJA | 24 SATA LE MANSA, FRANCUSKA |
24. SRPNJA | 6 SATI NÜRBURGRINGA, NJEMAČKA |
3. RUJNA | 6 SATI CIUDAD DE MEXICO, MEKSIKO |
17. RUJNA | 6 SATI TRKALIŠTA AMERIKA, AUSTIN, SAD |
16. LISTOPADA | 6 SATI FUJIJA, JAPAN |
6. STUDENOGA | 6 SATI ŠANGAJA, KINA |
19. STUDENOGA | 6 SATI BAHREINA, BAHREIN |